Monday, June 24, 2019

منشور هویت برند



منشور هویت برند

 Jean Noel Kapferer

‌‌

منشور هویت برند این امکان را برای ما فراهم می کند که نام تجاری را برای تعیین ضعف ها و قوت هایش به تفصیل بررسی کنیم.
برگرفته از کتاب: Strategic Brand Management   نوشته: Jean Noel Kapferer
هویت نام تجاری را میتوان به شکل نموداری، در یک منشور شش وجهی، به شرح زیر ترسیم کرد.


هویت نام تجاری را میتوان به شکل نموداری، در یک منشور شش وجهی، به شرح زیر ترسیم کرد‌. ‌پیکر: ترکیبی از ویژگی های مستقل که ممکن است یا قابل روئیت باشند-باذکرنام تجاری بی درنگ به ذهن آیند یا نهفته. شخصیت: یا منش کسب. فرهنگ: بر نظامی از ارزش ها دلالت دارد و یک منبع الهام و انرژی برای نام تجاری است.‌ رابطه: فراهم آوردن فرصت تبادل غیر ملموس بین افراد. بازتابش: یک نام تجاری، تصویر یک مشتری را بازتاب میدهد. بازتابش لزوما هدف نیست، بلکه تصویری است از آن هدف که نام تجاری به جامعه ارائه می کند؛ یعنی، نوعی همانند سازی است. خودانگاره: اگر بازتابش، آیینه برونی هدف باشد، خود انگاره، آینه درونی خود هدف است. ما از طریق نگرش خود نسبت به نام های تجاری معیین، نوعی رابطه درونی با خودمان برقرار می کنیم.

No comments:

Post a Comment