Sunday, July 28, 2019



تبلیغات

تبلیغات و پیشبرد فروش چیست‌

در این مقاله، مقدمه کاملی درباره معنی سنتی تبلیغات و پیشبرد فروش ارایه شده و سپس به جایگاه آنها در دنیای امروز پرداخته شده است.
قبل از این که به طور خاص به نقشی که تبلیغات و پیشبرد فروش می توانند در حمایت از نام های تجاری ایفا نمایند و چگونگی مدیریت استراتژیک تبلیغات و پیشبرد فروش برای کسب موضع مثبت و ایجاد نام های تجاری پرداخته شود، این فصل چشم اندازی به این موضوعات کلی فراهم می کند.

تعریف تبلیغات در پیشبرد فروش

واژه «تبلیغات» در فرهنگ لغت آكسفورد دارای تعاریف زیر است: «آگهی دادن در یک مکان عمومی، توصیف یا نمایش کالاها در نظر عموم با هدف افزایش فروش». در ادامه آن، تبلیغات به این صورت تعریف شده است: “اعلان عمومی (به صورت رسمی به وسیله رسانه های عمومی، معمولا در روزنامه ها، پوسترها، به وسیله تلویزیون و غیره)”

این همان چیزی است که بیشتر افراد هنگام فکر کردن درباره تبلیغ، در ذهن خود دارند تبلیغات در روزنامه ها و مجلات و یا در رادیو و تلویزیون. اما تعریف بیان شده درباره این که واقعا تبلیغات چیست، مطلب زیادی در بر ندارد. برای تعریف و شناخت تبلیغات باید منابع زیادی مورد مطالعه قرار گیرد.
برای دستیابی به درکی صحیح از تبلیغات، می توان به ریشه لاتین واژه تبلیغات رجوع نمود.
دنیل استارچ، یکی از پیشگامان نظریه تبلیغات در قرن بیستم به شمار می رود.
او پیش از این در دهه ۱۹۲۰، یادآوری نمود که ریشه لاتین تبلیغات advertere است.
این واژه تقریبا به صورت متمایل ساختن به یک سمت ترجمه می شود.

No comments:

Post a Comment